RSS

Followers

Kaki terpelanting- Ya Allah....takutnya

KUALA TERENGGANU: “Selepas dirempuh, saya cuba berdiri tetapi terjatuh semula....Saya nyaris pitam apabila kaki kanan sudah tiada,’’ kata Mohammad Ikhwan Muhammad, 16, menceritakan detik cemas dia kehilangan kaki kanannya selepas dirempuh kereta di Kampung Tualan, Manir jam 8.30 malam, Sabtu lalu.


Beliau berkata, sebelum kejadian, dia sudah tidak sedap hati, namun tidak mengendahkannya dan tetap ke keluar ke pekan Manir kira-kira dua kilometer dari rumah untuk membeli kad tambah nilai.


“Disebabkan hati tidak keruan ketika itu, saya menunggang motosikal perlahan sehinggalah dikejutkan dengan silauan cahaya yang terang dan mengaburi mata.


“Saya tidak dapat melihat apa-apa ketika itu sehinggalah muncul sebuah kereta terus merempuh motosikal saya. Saya tercampak beberapa meter dari tempat kejadian,” katanya kepada Harian Metro ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), semalam.


Anak keenam daripada lapan beradik itu berkata, selepas itu dia mendapati bahagian bawah badannya kebas dan tidak mampu bangun semula untuk mengambil motosikalnya.

“Hanya Tuhan saja tahu perasaan saya sebaik menyedari betis kanan terputus akibat kemalangan itu,’’ katanya sebak sambil memberitahu dia dibantu orang kampung.


“Saya dimaklumkan betis kanan yang terputus itu tercampak beberapa meter dari kawasan saya terjatuh dan tidak boleh disambung kembali kerana dijangkiti kuman," katanya.


Bapanya, Muhammad Abdullah, 49, ketika ditemui berkata, dia mengetahui insiden menimpa anaknya selepas dihubungi warisnya kira-kira 30 minit selepas kemalangan berlaku.


Dia yang bekerja sebagai pemandu van berkata, dirinya tergamam menerima berita menyedihkan itu terutama memikirkan masa depan anaknya itu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Hot Promo